Selasa, 26 November 2013

Mak Kite Sakit ..

Assalamualaikum ..

Mister Bloggie aku risau sangat dengan keadaan mak aku .
Mak aku sakit .. Actually dah lame dah mak sakit perot sebelah kanan tu .
Mak aku biase la suke pendam sorang2 .
Lagipun mak aku duk rumah kakak aku .
Macammane aku nak teke mak sakit atau tak .
Cume dapat cakap through  fon je then bile aku tye.. mak jawab sihat . Hurmm !

Tapi mybe time tu dye macam tak tahan sebab sakit sangat barulah mak cerite yang dye dah lame rase sakit kat situ .
So aku and hubby pun ajak la mak pegi klinik swasta .
Doc suspek batu karang . So doc bagi ubat pemecah batu karang .
Mak makan sampai abes .. Mak kate mak dah oke .
Takde dah rase sakit2 tu .
Pastu dye buang air kecil dah tak sakit .
Alhamdulillah :)

Tapi lepas beberape bulan .
Mak balek tekam .. Mak nampak macam tak berape sihat .
Macam menahan sakit . Rupanye datang lagi sakit mak tu .
Pening la kepale aku .. Ajak pegi klinik tanak .
Aku belikan mak ubat ..
Dye cakap dah tahan sikit bile makan ubat tu .. 
Tapi bile abis je bekalan ubat terus sakit .. Apekah maknenye !
Takkan nak bergantung kat ubat je ..
Ishhhhhh !! Mane boleh jadi macam tu ..

Aritu tibe2 anak saudara aku call cakap mak aku sakit .
Aduhai dah la mak duk jauh macam mane la anak mak ni nak pegi .
Adik risau sangat tau ! Hubby pla keje ..
Aku pun nak kene berulang ke klinik jugak tiap2 bulan .
Nasib2 .. Harap2 mak tak ape2 .
Doc biasala bagi mak ubat then suggest mak terus ke hospital kalau still rase sakit yang berpanjangan .

Beberape hari lepas tu .. Mak mengadu sakit lagi .
Abang aku terus bawak mak ke hospital .
Tapi tak kene tahan ward pun ... cume dorang buat xray, test urine and ape2 segala mcam la .
Adoii bukan ke mak aku dah buat sume tu kat klinik  .. dan msti la dah ade rekod ..
Ape la yang tak puas hati lagi .
Selagi orang tak menggelupur mmg takde la dorang ni nak kisah .
Serabot betui !!

Lepas tu pihak hospital suruh datang lagi untuk buat test darah takut ade ketumbuhan and so on .
La awatnye ko tak ambik terus darah mak aku time tu ?
Menyusahkan orang nak datang je ..
Ingat senang nak pegi ?? Kalau ko ambik mak aku kat umah takpe jugak .,
Orang tu dah la sakit ko suruh kesane kemari  .. Adoiiii ! 
Ape la dorang ni .

Hurmmm .. Takpela saje je nak meluahkan perasaan geram tu sebab aku dah kene macam2 mase dealing with hospital2 and klinik2 ni . Arghhh !!!
Yang penting aku doakan mak aku terhindar dari segala penyakit yang berbahaya .
Mak .. Adik harap mak akan sihat seperti sediakala .
Adik mintak maaf sebab mase mak sakit kali ni adik tak dapat bersama mak meringankan sakit mak .
Tapi adik tak pernah lupe mendoakan kesejahteraan mak dunia akhirat .
Adik sayang Mak !
Adik rindu Mak !
Tapi In Syaa Allah kalau takde aral melintang adik akan jumpe mak esok .
Mak tunggu Adik yeeee ..
Muaaaaahhhhhh !!!!

Mak kite yang kecik2 comey !