Isnin, 4 November 2013

Sahabat Yang Dilupakan

Buat sahabat lama ku .. 
Sahabat yg dah lama aku terpaksa lupakan .
Terasa sebak dihati kerana tak mungkin aku boleh lupakan segala kenangan itu .
Semoga kamu sentiasa berjaya tak kira didunia mahupun disana kelak .

Aku pernah berharap yang kamu akan luahkan perkataan sebegini kepada kami semua .
Aku tak mahu kehilangan semua kwn2 yg dulu pernah bersama aku, aku terlalu rindukan kamu semua
Kuharap Allah menyatukan kembali hati kita seperti dahulu .

Aku hanya mampu berdoa kepada Allah semoga dilembutkn hati kami .
Ya Allah .. sesungguhnya hati2 kami sgt terluka , kecewa yg amat sgt .
Sehinggakan kami terpaksa membuang nama kamu dari hati kami .

Kami mohon maaf kepadamu sahabat .
Kami juga rasa sama seperti kamu .. 
Kami bersedih kerana terpaksa melupakan persahabatan suci yang pernah dibina dahulu .
Tapi kami rasa tersangat kecewa dengan kelakuan kamu .
Mungkin kerana kita semua belum cukup memahami diantara 1 sama lain .

Wahai sahabat ..
Kami bukan manusia kejam hingga menghukum tanpa sebab .
Jauh disudut hati kami telah lama memaafkan segalanya .
Kami berharap kamu pun begitu jua .
Tapi hingga saat ini kami masih tak memahami apakah kamu masih menghukum kami ?
Apakah kesalahan kami .. Mungkinkah berlaku tanpa kami sedari ?
Atau mungkinkah kerana keegoan kamu ? Bermacam persoalan timbul dibenak kami ..
Apakah kami juga patut menghukum kamu ?

Bukan niat memutuskn silaturahim .
Tapi sekadar merawat kekecewaan dihati . Kami takkan lagi mendekati kamu .
Kami akan cuba lupakan kamu .
Kerana bimbang pisang akan berbuah dua kali .

Tetapi kami dah lama memaafkan .
Kami dah halalkan segalanya .
Segala penat lelah, duit, budi tak menjadi soal .

Cuma kami mohon kenanglah!!
Tolonglah.. Hanya itu saja sahabatku .
Kami tidak minta kau membalas.. membayar untuk semua yang telah kami lakukan dulu .

Tapi cukuplah jika kau hargai .
Setiap pengorbanan dari kami .
Walaupun secebis itu sudah cukup .

Mungkin sehingga kini kita masih tertanya2 ..
Apakah nilai persahabatan yang telah kita bina dahulu ?
Adakah sekadar sementara ? 
Apakah tiada nilai nya ?

Tapi yang aku pasti .. Semuanya pasti kecewa .