Isnin, 22 Julai 2013

Bukan Aku Sorang Yang Diberi Ujian

Tak usah bicara tentang zuriat Kerana Aku bukan Allah…mudah menyebut kun fa ya kun…
Tak usah bicara tentang setia Kerana Aku pasti kau tahu aku bukan perempuan jalanan
Tak usah bicara tentang tanggungjawab Kerana Aku tahu kau lebih arif tentang itu
Tak usah bicara tentang kesempurnaan Kerana Aku terima kekurangan kau kerana Allah


Ni aku sajee amek separuh dari sajak isteri Ashraf Muslim (Dayana) . 
Malas la nak citer pasal ape die buat sajak cmni . Semua orang dah tau kot . 
Aku amek sekerat je la sebab yang laen takde kene mngene ngn aku . 
Best kan kalau hayati betul2 sajak ni . 
Sedih pun ade jugak ... Kedukaan seorang hamba Allah terpancar dalam satu ayat . 
Sesungguhnya Allah tak pernah menzalimi hamba-hambaNya .
Semua tu ujian dariNye untuk menguji tahap ketaatan dan kesabaran kite kepadaNya .
Alhamdulillah setakat ni aku masih mampu menahan diri aku .
Walaupun aku kerap bertanya mengape aku yang di uji sebegini . 
Namun aku cepat tersedar aku lah diantara orang yang beruntung diberi ujian dariNya .
Sesungguhnya aku adalah di antara berjuta billion umatNya yang paling di ingati oleh Allah iaitu Tuhanku yang Maha Esa .
Aku percaye setiap yang berlaku ade hikmahnya . In Sya Allah <3