Isnin, 15 Julai 2013

Soalan Cepucemas !

Assalamualaikum ..

Arini nak citer pasal TERASA HATI .
Entahla mungkin aku ni terlampau cepat sangat terase kot .
Tapi ade tempat jugak la kot nak terase2 ni .
Kalu orang tanye mende yang aku tak suke mesti la aku sakit hati .

Buat mase ni soalan yang paling aku nak elakkan pasal beby .
Tapi takde la smpai aku nak mengelak dari jumpe orang .
Mampus aku nak kene duk umah je . Bersawang aku nanti . hahaha !

Tapikan .
Kalu budak2 mude ni tahan lagi ayat dye .
Dah preggy ke ? Tak lekat lagi ke ?
Simple je takde la mcam terlampau mendesak .
Tu la ku rase zaman sekarang bukan orang mude je mulut jahat .
Orang tue pun kene belajar pasal cara hormat orang . 

Kalu ngn orang tua2 . Dorang maen lepas je ape nak cakap .
Bukan nye nak tapis2 dulu ayat . Contoh ayat yang pernah aku kene .
Apela orang baru kawin pun dah dapat anak, dye tah bile2 .
Cepat2 la sikit beranak tu . Nak tunggu bile lagi ??
Takkan la takde pape lagi dah setahun kawin . Tak tido sekatil ke ?
Eeeeee !!! Memang melampau !!
Ayat2 ni semua mengguris hati aku .Nak je aku tampar dorg kat situ jugak !
Dan aku rase macam nak bagi ceramah panjang lebar kat situ jugak !

Tu la manusia .. Macam aku jugak manusia .
Ye la kadang2 aku pun tak lepas dari bertanye soalan2 pasal dah ade anak ke ape ke kat orang laen .
Tapi this all about cara nak tnye orang soalan macam ni .
Cara yang lebih bersopan la .
Kene la pikir ape perasaan orang yang ditanye tu nanti kan .
Mane la tau dye tak suke or korang akan dibenci lepas tu .
Sape tau .. Memang la kadang2 kite tak kisah org tu nak benci kite ke hape.
Tapi bagus ke hidup kalau orang terase and benci kat kite .
Hanye disebabkan mulut kite yang tak pandai nak bersopan dan berhemah dalam menanye soalan .

Bile tak kawin lagi tanye bile nak kawin .
Bile dh kawin timbul plak soalan bile nak dapat anak .
Weh !! ko ingat senang nak buat anak ???
Nak kene tonggang terbalik bagai . Tu pun belom tentu dapat anak .
Ko ingat aku ape .. buat sekali terus dpat 8org anak .
hahahaha ! lawak je ..

Tapi tu la kan .. Macam mane la aku nak lawan kuase Allah .
Kuatke aku ?
Ade kuase luar biase ke aku ?
Aku minum super power pun belom tentu dapat anak .
Takdir Allah sapelah aku untuk melawan .
Tolong la pakcik makcik wei ..
Ko dah lame hidup .. Bersyukur la Allah bagi peluang untuk korang dapat zuriat sendiri
Tapi korang cakap macam orang takde agama, nak melawan qada' dan qadar yang Allah bagi .
Jangan macam tu .. Anak cucu cicit ko banyak lagi tak kawin .
Nanti berbalik kat family ko . Nak berbalik kat ko tak mungkin la kot ..
Sebab bini ko tak mungkin dah nak mengandung .
Ape korang rase kalu aku cakap cmtu kat family korang or korang sendiri??
Dalam dunia ni senang je ade Allah bagi cash jeee ..
Nak je aku bagi print menatang ni tampal kat umah ko.. Geram laaa ..

Ya Allah .. Kuatkanlah imanku . Tabahkanlah hatiku .
Aku teringin sangat nak ade zuriat sendiri .
Nak merasai pengalaman mengandung yang cume aku dapat 2 bulan je dulu .
Aku nak mengandungkan zuriat suamiku .
Ya Allah .. Perbaikkanlah penyakit tyriodku supaya aku boleh cepat2 mengandung .
Engkau Yang Maha Mendengar Lagi Maha Mengasihani ...

Tak abes lagi nak cite lagi satu kisah ... hehe ! Bace la yeeee ..

Dulu mase sekolah aku pernah jugak kene sound dengan pakcik sorang tu .
Meroyan tak tentu arah . Gaduh ngn bini agaknye .
Aku memang benci kalau jumpe ngn dye .
Memang sikit pun aku takkan pandang muke dye .
Dye mintak maaf kat aku melalui mak aku .
Kalau ko boleh maki aku depan aku apesal nak mintak maaf tak leh depan2 aku ?
Dye cakap kat aku .. Kepale hotak ko .. Mak bapak tak ajar macam ni la .
Blablabla . Macam2 aku malas nak taip, aku sakit hati ..
Bayang kan orang tua boleh cakap cmtu kat budak sekolah macam aku mase tu ?
Aku malas nak citer sebab ape dye cakap cmtu kat aku sebab kalu aku citer mesti orang tempat aku dapat agak siapakah orang itu .
Sebenarnye tu bukan salah aku pun . Pakcik tu terlebih emo ..
Ramai budak2 jadi saksi mase tu . Dorang tau ape yang jadi .
Sekarang pakcik tu dah meninggal . Aku tak pernah maafkan dye smpai detik aku tau dye dah meninggal .
Yang boleh aku cakap . Semoga rohnya dicucuri rahmat . Amin .

Kenape eh orang tua sekarang makin teruk perangai .
Bukan lah semua ade la sesetengah tu . Ade yang gatal biroh , yang mulut kurang ajor , bajet mude .
Eeeeeee .... Naek meluat aku tengok .
Semoga mereka yang tersesat mendapat hidayah darimu . Amin Ya Rabbal Alamin .