Isnin, 22 Julai 2013

Aku Paling Serabot Kalau ...


  • bile mende yang aku selalu masak tapi tetibe ade orang suruh aku buat itu ini . macam aku tatau mende tu nak buat cmne .. memang aku terus tak makan la . bukan merajuk cume sakit hati macam aku tak pernah masuk dapur . dah aku suke mende tu macam tu tolonglah jangan kacau . kau bukan makan pun cume kau saje nak orang cakap mende tu kau yang masak .
  • bile aku semayang mase masuk waktu dan mengaji lepas sembahyang , orang kate aku tunjuk diri aku sorang je yang baek dan alim . salah ke aku nak buat persediaan untuk diri aku nanti ?? aku pun bukan alim sangat .. 
  • bile seseorang tu cakap orang tu busuk hati . orang tu hipokrit . orang tu pandai berlakon . macam2 lagi la .. sedangkan dye sendiri buat macam tu kat orang lain . aku tak nampak mane baiknye ko .. 
  • bile dulunye dye tak kisah pun pasal fadhilat sembahyang ni sangat . lewat ke nak abes waktu ke ... dye maen bedal je . tapi bile seseorang ni datang rumah dye , orang tu selalu sembahyang on time boleh pulak dye duk ceramah kat orang laen pasal sembahyang on time . tung tang tung tang ! aik ?? hahhaha ! 
  • bile seseorang tu suke sangat membazir buat macam2 kuih dan lauk . dye pun makan 2,3 bijik pastu lauk tak makan sebab  tetibe takde selere . at last dye mengadu kate dah kenyang . abes tu sape nak makan yang laen tu ?? suruh orang laen makan walhal mende tu tekak dye yang berase nak makan . bukan permintaan orang .. ape salahnye kalau betul2 nak makan beli je la .. baru singgit . dapat 3bijik cukuplah lepas kempunan . kalau nak buat.. buat sikit2 jangan la membazir macam 12orang yang makan . alih2 nanti bakul sampah jugak yang makan .. fikir lah sikit oiii .. jangan kerana awop suke masak awop rajin buat sume tu . tapi tak makan .. aduiyai !!
  • bile aku beli makanan kat kedai macam nasi goreng ke mi goreng ke orang tu duk jeling je . aku beli bukan sebab taknak masak . tapi nanti kalu masak aku sorang je pun yang makan . bukan malas hokeh ! ape salahnye sekali sekale aku beli kat kedai kan ? laki aku tak marah pun . korang sibok hape ! kadang2 tu rase tak best makan makanan yang masak sendiri .. tak lalu . huhu ! oke berbalik pada cerite kite .. orang tu duk jeling aku . kate aku asik beli makanan kat kedai je . hadoiii ... pastu kalu aku beli kuih dye kate buatlah kuih tu bukan susah pun . asik beli je .. dah kalu aku beli 3bijik singgit tu pun tak abes ko nak suruh aku buat ? abes pulak kan ?? nanti aku rase bersalah aku buat kuih tu pastu tak abes kene lah aku makan sndiri .. mampu ke aku nak telan ?? pernah jadi macam tu .. aku buat banyak then tak abes . aku rase macam membazir dan bersalah pulak . terpakse la aku merodok makanan tu dalam mulut aku sampai sakit2 perot aku . arghhh !! noo .. aku taknak dah buat cmtu . biarlah kau nak cakap ape .. pedulik hape aku !! bukan aku gune duit kau ...
  • bile orang menghakimi aku walhal dye tatau citer sebenar . dah lah macam katak bawah tempurung pstu kau cakap based on ape kau dengar kat dalam tv je .. sebab kau hari2 tengok tv je bukan ade kawan pun ... ntah betoi ke tak sume tu kau pun tatau . pastu mule la malu muke ko . hape2 tah !!!