Selasa, 3 Disember 2013

Kampong Kite Banjir Wehhh !

Assalamualaikum ...
Kehadapan dan kebelakang Mister Bloggie kuu ..
Cehh .. Macam nak tulis surat je .. Hahahhaa !

Berdasarkan tajuk di atas mesti korang dah tau arini aku nak cite pasal ape kan ... hekhek ! Sejibik macam surat rasmi . Saje je gurau jangan maroh yeee ..
Oke la berbalik kepada cerite nye .. Sekarang musim hujan .. Dah dekat seminggu hujan tak berenti kat sini . Abes sane sini banjir . Dugaan daripada Allah .. 
Sebenarnye bukan lah kampung aku yang banjir tapi kampung-kampung yang bersebelahan dengan kampung aku . 
Dengar cerite air naik sampai dah jadi macam pulau kampung depa tu ..
Dulu2 pun pernah jugak banjir tapi tak ingat la tahun berape ... Mybe dalam tahun 2008 kot .

Nak cite banyak2 pun malas la.. Aku letak gambar je la yeee .
Gambar ni aku ambik dalam facebook . Sape rase gambar ni dye yang ambik terima kasih la yeee .
Saya pinjam gambar awak letak kat sini . Boleh kan ?? 
Kalau tak boleh nak nak letak jugak tak kire .. Huhu ! 
Oke ...ni la sedikit sebanyak gambarannye yang dapat aku sajikan .


Felda Kota Gelanggi 02 & 04 .

Sungai Tekam Getah .

Jalan PPPTR ke Jengka 8 .




PPPTR ataupun Rises .





Dasyat kan .. Dorang terputus hubungan sekejap dengan dunia luar.
Yang mane bru balek keje tak dapat balek rumah .. Yang kat rumah tak dapat keluar bekerja .
Ye la mane lepas kete nak redah banjir tu . Rosak sape nak tanggung .. 
Kene la tunggu banjir reda dulu ... Tapi ntah bila la . Sama2 la kita berdoa yee .

Alhamdulillah la tahun ni jalan keluar dari kampung aku ke dunia luar tak banjir macam tahun2 sebelum ni .
Air cume mencecah paras jambatan jee . Syukur .. 


 Harini cuaca nampak macam semakin oke kat sini . Kat tempat lain tatau la . 
Baju yang bertingket2 kat ampaian tu harap2nye kering la .
Kesian kat hubby kite nak keje dah takde seluar .. huhu ! Sume lembab .. 

Oke la ape-ape pun semoga korang semua berhati2 di musim banjir ni . Berwaspada dan sentiasa mendengar arahan dari pihak berkuasa .. Kalau dorang suruh pindah ke tempat pemindahan banjir ikut je la .. Tu sume demi keselamtan korang jugak kan .
Takziah kepada mangsa2 banjir . Semoga anda tabah dan bersabar ..
Semoga tempat2 yang mengalami banjir pulih seperti sediakala agar orang ramai dapat menjalankan rutin harian mereka . Amin .