Selasa, 17 Disember 2013

Jangan Masuk Campur

Assalamualaikum ..

Awak awak yang suke menyibuk tu tolongla jangan nak campur dalam hal aku suami isteri ..
Aku ade suami .. Suami aku tau cara nak didik aku .
Dan aku tak pernah bantah cakap suami aku .. Yang penting suami aku tau aku sape .. Kenal hati budi aku .
Jangan awak pulak nak beria2 cakap saya ni melawan suami .. 
Aku tak kasik suami aku balek umah mak dye ..
Mane pulak ko tau eh ??
Suami aku tu tegas .. Ape dye cakap aku kene ikut .
Aku tau tugas aku sebagai isteri .. 

Aku nak balek umah mak aku salah ke ?
Suami aku tak bising, tak kecoh2 ko pulak nak serabut kenape yeee ? 
Mungkin ko jeles tengok aku bersenang lenang kat sini ngn suami aku kot .
Ko pun bawak mulut la yang aku tak kasi laki aku balek umah mak dye .
Biar la aku .. tu laki aku bukan laki ko ... Wuuuuuuuu !!!

Nanti dah sampai mase ko berkahwin ko tau la nasib ko .
Jangan pandai nak bercakap pot pet pot pet  jeeeeeeeeeee ...
Kalau mak ko uzur tengah sakit .
Mak mertue ko pun uzur .. Duduk sorang2 pulak tu .
Harapkan korang (suamiisteri) la untuk teman kan mak mertua ko tu .
Waktu tu ko akan teringat mak ko yang uzur ..Tapi ko takde pilihan .
Ko kene ikut suami .. Jage mertua ko .
Kalau ko nak tau .. Bile ko dah kawin nanti lagi kuat ingatan ko pada mak ko .
Terutama kalau dapat mertua yang tak sebulu dengan ko .
Ko akan meroyan sebab rindukan mak kandung ko . 

Mase tu ko akan ingat ape ko cakap kat aku .
Aku yang konon nye lagi pentingkan mak kandung aku .
Dan ketepikan mak mertue aku ...
Ko masih terlalu mentah nak bercakap pasal ni .
Kalau ko mengalami nya ko akan tau ..
Cakap pung pang pung pang memang sedap weh ..
Sekarang tengah single boleh la cakap 'SYURGA DI BAWAH TELAPAK KAKI IBU'
Dah kawin nanti SYURGA DI BAWAH TELAPAK KAKI SUAMI '
Ade paham ?? Tau ke idok ??

The important things kat sini .. Jangan masuk campur hal rumahtangga orang .
Terutama kalau korang masih belom kawin .
Korg takkan tau ape nasib korg bile dah kawin nanti ...